مبلمان اداری مدرن و صندلی اداری

مبلمان اداری مدرن
وجود مبلمان اداری به عنوان بخشی از محیطی که کارمند در آن کار می کند، ضروری است. تأمین آسایش کارمند، برای کاهش خستگی و فشار های وارده به مفاصل، بسیار مهم است. بنابراین، ارائه نوع مناسب وسایل اداری بسیار حیاتی است. گروه تولیدی نماپارت با فعالیت نزدیک به 15 سال در صنعت دکوراسیون داخلی و پارتیشن اداری سعی کرده بهترین خدمات را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت برای مشتریان خود ارائه دهد. در این مقاله اطلاعات جامعی در مورد مبلمان اداری مدرن و صندلی اداری و آشنایی با انواع صندلی اداری، در اختیار شما قرار داده ایم و شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره ( 09120399509 ) تماس بگیرید.

اشتراک گذاری مطلب

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email
5/5 - (5 امتیاز)

مبلمان اداری مدرن چیست؟

با وجود عنصر ضروری مبلمان اداری مدرن و کلاسیک، کار اداری کارآمد، راحت و با نهایت آرامش انجام می شود. مبلمان اداری مدرن به عنوان یک مرکز اساسی، در یک دفتر اداری میباشد. مبلمان و صندلی اداری دو عضو جدا ناپذیر یک محیط اداری هستند که به کمک پارتیشن اداری مدرن، کمد اداری، میز اداری و … فضای یک محیط اداری را تشکیل می دهند.

مبلمان اداری مدرن

صندلی اداری چیست؟

صندلی که در کنار میز کار شما قرار دارد، از جمله مهم ترین اثاثیه مبلمان اداری به شمار می رود، که با آن هر روزه سرو کار دارید. طراحی ارگونومیک صندلی کنار میز در دفتر اداری، تأثیر به سزایی در راحتی دارد. به بیان ساده صندلی ها و مبلمان اداری اساس کار دفتر شما را نشان می دهند.

امکانات موجود در مبلمان اداری مدرن

مبلمان اداری طراحی شده اند تا امکان نشستن، راحتی و آرامش را برای هر قشر جامعه با هر گونه مشکلات مفاصل، ستون فقرات، کمر و زانو فراهم کنند. پس نخستین امکانی که یک مبلمان اداری مدرن در اختیار هر شخصی می گذارد، راحتی است. مبلمان اداری استاندارد علاوه بر راحتی، سلامت شخص را تضمین می کنند.

مبلمان اداری مدرن و صندلی اداری ممکن است حالت ثابت یا متحرک داشته باشند. اگر چه داروین اولین شخصی بود که به فکر تعبیه چرخ بر روی صندلی ساکن به منظور عملکرد سریع در کار افتاد؛ اما شاید او نمی دانست که با اختراع این صندلی چه انقلاب بزرگی در محیط اداری به پا خواهد کرد. بررسی ها نشان داده که صندلی اداری چرخدار، سبب افزایش سرعت کار کارمندان محیط اداری می شود.

مبلمان اداری مدرن

 

فضای ذخیره ای یک مبلمان اداری مدرن همیشه فضایی به جهت ذخیره سازی و مخفی سازی اسناد و مدارک مهم اداری یا شخصی دارد. انتخاب مبلمان اداری مدرن باعث ایجاد تفاوت بین کارآیی و هرج و مرج در جریان تکرار روزمرگی ها می شود. قرار دادن پرونده های مهم سبب افزایش نظم و کاهش هرج و مرج و کاهش استرش کارمند می شود، در نتیجه تمام این موارد، سبب افزایش بازدهی و راندمان کاری کارمندان خواهد شد.

لازم است بدانیم که دفاتر در نیازهای خود متفاوت هستند. برخی از آن ها مبلمان اداری مدرن را در خود جای دادند، و برخی مبلمان اداری کلاسیک را برای طراحی دکوراسیون داخلی خود برگزیده اند. همه این طراحی ها با توجه به سیستم کاری محیط اداری، مقاومت پارکت اداری، سلیقه مدیر یک محیط اداری، قیمت مبلمان اداری و در نهایت جنس پارتیشن اداری انتخاب می شود. متداول ترین مبلمان در یک محیط اداری با توجه به شرایط کنونی، مبلمانی را شامل می شود که دارای هزینه ای مقرون به صرفه باشد. به بیان ساده تر می توان گفت امروزه مبلمان اداری ارزان و دارای مقاومت بالا، از جمله پرفروش ترین محصولات اداری به شمار می روند.

انواع صندلی اداری

در یک محیط اداری، مبلمان اداری برای ذخیره سازی می تواند به شکل کتابخانه های شامل پرونده و قفسه های شامل اسناد، طراحی شده باشد. این دسته از تجهیزات اداری در انواع مختلفی از جمله چوب، رزین و فلز، در اندازه ها و سبک های مختلف وجود دارد.

صندلی مهمان: صندلی های راحت و بدون چرخ هستند که برای بازدید کنندگان و مشتریان در یک فضای خارج از حیطه کاری به منظور انتظار در مطب پزشک یا دفاتر اداری تعبیه شده اند.

مبلمان و صندلی جلسات: این دسته از مبلمان اداری برای همکاری و ارتباط  دوستانه در انواع تنظیمات و ترکیبات متفاوت به منظور همکاری خودجوش، جلسات، کتابخانه ها، سمینارها، بحث در کارگاه ها و بحث و گفتگو در یک محیط رسمی یا غیر رسمی فراهم می شود. یک جامعه دانش، شخصیت و نحوه نگرش مردم را نشان می دهد. مردم یکدیگر را ملاقات می کنند، پس برای ملاقات یک دیگر باید فضای مناسب بحث و تبادل نظرشان مهیا شود تا علوم و دانش را به هم منتقل کنند. انتقال دانش نیز تنها زمانی امکان پذیر است که همه افراد با یکدیگر در یک محیط اداری ارتباط برقرار کنند.

صندلی مدیریتی: این صندلی ترکیبی از پشتی بلند و دسته های معمولا چرمی هست که معمولا در کنار یک میز اداری قرار دارند و برای استفاده طولانی و ثابت طراحی شده اند.

صندلی ریاستی: پشتی بسیار بزرگ و راحت تری را شامل می شود که معمولا قابلیت تنظیم ارتفاع دارند و می توانند ثابت یا متحرک باشد و نسبت به صندلی مدیریت گران تر است. معمولا محیط اداری با مبلمان اداری کلاسیک و دکوراسیون داخلی عجین می شوند و محیط چشم نوازی را پدید می آورند.

وجود صندلی های اداری و مبلمان اداری دیگری هم در یک محیط اداری قابل مشاهده است که می توان به صندلی ارگونومیک، صندلی کنفرانس، صندلی کاری و … اشاره کرد.

صندلی اداری

صندلی اداری مدرن

در هنگام خرید مبلمان اداری و صندلی اداری چه مواردی حائز اهمیت است؟

وقتی در مورد یک محیط اداری فکر می کنیم، یکی از اولین مواردی که باید در نظر داشته باشیم، میز و صندلی های اداری است. انواع و اقسام میزهای اداری مختلف وجود دارد. همچنین طرح های متنوعی از صندلی های اداری اعم از صندلی های همایش تا صندلی های اجرایی وجود دارد. اما آنچه که با در گام اول به آن به جهت یک خرید رضایت مند فکر کنیم، شامل موارد ذیل است:

  • سلیقه:

سلیقه افراد با هم متفاوت است. نخستین گام برای انتخاب مبلمان اداری مشورت و انتخاب یک مبلمان اداری متناسب با انواع سلایق است. انتخاب پارتیشن اداری و مبلمان اداری کلاسیک، می تواند تاثیر بسیار خوبی بر روحیه کارکنان و مدیران یک محیط اداری داشته باشد.

  • بودجه:

در هنگام خرید مبلمان اداری، یکی از عواملی که باید در نظر بگیرید بودجه است. بودجه شما می تواند تسلط زیادی بر احساسات و سلایق شما داشته باشد و هم چنین می تواند کمک بزرگی به رشد و پیشرفت شرکت شما کند. بودجه شما می تواند تعیین کننده یک مبلمان اداری ارزان و با کیفیت متوسط باشد، تا بتواند زیبایی محیط اداری شما را افزون کند. بودجه در خرید مبلمان اداری می تواند کیفیت را در کنار مقرون به صرفه بودن برای شما رقم بزند.

  • دوام:

دوام یک جنس یک عامل بسیار مهم است. مبلمان اداری فلزی ماندگارتر از مبلمان اداری چوبی ساخته هستند. پس می توانند گزینه مناسب تری به جهت انتخاب باشند. هر چند که مبلمان اداری چوبی قیمت مقرون به صرفه تری نسبت به مبلمان اداری فلزی دارند.

  • وزن:

مبلمان انتخاب شده باید از وزن مناسبی برخوردار باشند تا جا به جایی آن ها آسان تر باشد.

  • قابلیت تنظیم:

تا حد امکان مبلمان اداری باید با کاربردهای مختلفی در یک محیط اداری سازگار باشد.از این رو نیاز به استاندارد سازی مبلمان اداری مبحث بسیار مهمی است. امروزه در اغلب محیط های اداری از مبلمانی استفاده می کنند که قابلیت هایی نظیر تخت خواب شو، تاشو قرار گرفتن در کمد، فضای ذخیره ای  و … داشته باشند.

  • خطر آتش سوزی:

امروزه مبلمانی برگزیده هستند که در برابر آتش مقاومت کنند. مبلمان اداری باید به گونه ای ساخته شود که در محیط خطرناک و مملو از کاغذ و اسناد اداری که در معرض آتش قرار گرفته باشد، یا قابلیت سوختن و از بین رفتن نداشته باشد و یاکاملا خاکستر شود و به دیگر قسمت های اداری آسیبی نزند.

مبلمان اداری کلاسیک

مزایای مبلمان اداری و صندلی اداری

  • صحت و سلامت سیستم مفاصل کارمندان
  • زیبایی محیط اداری
  • کاربردی بودن مبلمان اداری
  • کاهش خستگی مشتری و کارکنان محیط اداری

مبلمان اداری مدرن

معایب مبلمان اداری و صندلی اداری

  • اشغال کردن فضای بیش از حد
  • قیمت زیاد اغلب مبلمان های اداری مدرن

مقایسه انواع مبلمان اداری

ردیف عنوان مبل فلزی مبل چوبی
1 تنوع متوسط بالا
2 قابلیت جا به جایی بسیار سخت به مراتب آسان
3 ضد رطوبت هست نیست
4 ضد حریق هست نیست
5 مقاومت بالا متوسط
6 زیبایی متوسط بالا
7 قیمت گران ارزان و مقرون به صرفه

نتیجه گیری

هر محصولی در کنار مزایای خود به طور حتم، معایبی نیز دارد؛ اما در برخی از مواقع می توان با بررسی نکات و نقشه های ظریفانه و انتخاب مبلمان اداری ارزان از برخی از معایب چشم پوشی کرد.صندلی ها و مبلمان اداری شاید مهم ترین مورد از دیدگاه کارگران و کارمندان باشند؛ زیرا آن ها در طول روز در دفتر از آن ها استفاده می کنند.

در کشور ما بیشتر صندلی ها، دارای استاندارد 41 سانتی متر یا 16.5 اینچ هستند. یک صندلی تا حد زیادی در وضعیت صحیح نشستن در هنگام کار تأثیر می گذارد و در نتیجه نقش مهمی در سلامت افراد دارد. گروه تولیدی نماپارت سعی کرده در همه ی این سال ها با ارائه بهترین خدمات به مشتریان خود رضایت آن ها را جلب کند و بهترین محصول را با کیفیت بالا و هزینه مناسب به مشتریان خود ارائه دهد. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره ی رایگان ما تماس بگیرید ( 09120399509 )

سوالات متداول

مبلمان اداری مدرن چیست؟

مبلمان اداری مدرن یک سبک جدیدی در چیدمان و ماهیت میز و صندلی اداری می باشد. مبلمان مدرن یعنی وسایلی که به سبک نو و جدید طراحی شده اند.

برای خرید مبلمان اداری و صندلی اداری باید به چه نکاتی توجه کرد؟

برای خرید مبلمان اداری به اول باید به نوع کسب و کار خود، سلیقه و بودجه توجه داشته باشد.

صندلی اداری چیست؟

صندلی که در کنار میز کار شما قرار دارد، از جمله مهم ترین اثاثیه مبلمان اداری به شمار می رود، که با آن هر روزه سرو کار دارید. طراحی ارگونومیک صندلی کنار میز در دفتر اداری، تأثیر به سزایی در راحتی دارد. به بیان ساده صندلی ها و مبلمان اداری اساس کار دفتر شما را نشان می دهند.

 

مطالب مرتبط

مشاوره رایگان جهت نصب پارتیشن

فقط کافیه تماس بگیری

دیوار کوب تمام mdf