کمد اداری و انواع آن

کمد اداری

اشتراک گذاری مطلب

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email
5/5 - (7 امتیاز)

کمد اداری

در یک محیط اداری مهم نیست که در چه صنعتی و تجارتی هستید، اما به طور حتم امکان دارد که شرکت شما به فضای ذخیره ای و کمد احتیاج داشته باشد. فضای کاری در دنیای تجارت، نیازمند چندین کمد به منظور شروع و عقد قرار دادها و جمع آوری اسناد و پرونده های مشتریان است. خوشبختانه، این روزها گزینه های مختلفی برای مدیران اداری و کارمندان وجود دارد تا اسناد خود را به شکلی های مختلف و مناسب، سازمان دهی کنند. کمد ها در انواع مختلفی وجود دارند که در این مقاله سعی شده اطلاعات مختصر و مفیدی را در مورد انواع کمد اداری و نصب کمد اداری در اختیار مخاطب قرار دهیم.

نصب انواع کمد های اداری

نصب پارتیشن اداری دست دوم

جهت مشاوره ی خرید و نصب سریع کمد های اداری MDF با ما تماس بگیرید( 09120399509 )

انواع کمد اداری

کمدهای اداری معمولا از جنس ام دی اف و فلز ساخته می شوند، اما چیزی که بر جذابیت هر چه بیشتر محیط اداری می افزاید کمد اداری ام دی اف است. از مزایای کمد MDF این است که علاوه بر اینکه تمامی اسناد و مدارک را می پوشاند و از انظار عمومی دور می کند، ظاهری زیبا نیز دارد و ساختاری زیبا و سازمان یافته به محیط اداری می دهد.

انواع کمد دیواری

کمد فایل

کمدهای اداری فایل، ظاهری کوچک دارد که در انتهای آن ها غلتکی سوار است و امکان جا به جایی آن ها را آسان تر می کند. این دسته از کمد اداری به راحتی قابل جابه جایی هستند؛ پس می توان بااستفاده از کمد اداری فایل، اسناد و مدارک را به سادگی در یک دفتر اداری جا به جا کرد. معمولا این کمد اداری به منظور سهولت در جا به جایی از جنس MDF سبک می سازند.

کمد زونکن خور

کمدهای اداری زونکن خور، با قفسه های باز و گسترده ای ساخته شده اند و این قابلیت را دارند تا طیف گسترده ای از وسایل و اسناد محرمانه را، در امان نگه دارند. مدیران دفاتر، بسته به نوع استفاده از آن، می توانند کمد را قفل یا باز نگه دارند. این دسته از کمد ها فضای کمی را اشغال می کنند و معمولا ساختاری از جنس فلز و یا چوب دارند.

کمد عمودی

این دسته از وسایل دفتری معمولا حالت عمودی دارند و به طور قابل توجهی، گسترده تر هستند؛ در نتیجه فضای بیشتری را به خود اختصاص می دهند. اگر جایی برای یکی از کمدهای اداری در دفتر خود دارید خرید آن یک سرمایه گذاری عالی و مقرون به صرفه است؛ زیرا با ظاهر کم حجم خود، خیل عظیمی از پرونده ها و اسناد و اطلاعات را در خود جای می دهد.

کمد افقی

در بحث این دسته از وسایل محیط اداری نکته مهم و حائز اهمیت این است که عرض کمد باعث می شود تا بخش بیشتری از محیط اداری اشغال شود. اما در عوض، این یک روش عالی برای نگه داشتن پرونده های بیشتر در کنار یکدیگر است، معمولا این دسته از کمد اداری به صورت فلزی یا چوبی ساخته و نصب می شود.

کمد افقی

کابینت فایل ضد آتش

در حالی که امیدواریم هرگز با مشکل آتش و حریق روبرو نشویم، اما باید همیشه این احتمال در ذهن وجود داشته باشد. از آن جایی که بخش اعظم یک کمد اداری را کاغذ تشکیل می دهد، در نتیجه کمد های فایل ضد آتش، ضخیم تر و قوی تر ساخته شده اند، تا در صورت بروز آتش سوزی یا سیل، اسناد موجود در داخل آن محفوظ بماند. برای مشاغل دارای اسناد حساس که امکان جایگزینی ندارند، کمد پرونده های ضد آتش یک ضرورت است. کمدهای اداری می توانند به صورت تلفیقی کمد و کتابخانه، کمد و کشو، کمد و میز اداری و … داشته باشند. تا به امروز اغلب کمد های اداری را از جنس MDF می سازند.

کاربرد کمد اداری در محیط اداری

از کمد اداری در یک محیط اداری، به منظور دسته بندی اوراق، تجهیزات و سازمان دهی محیط استفاده می کنند که در صورت نبود، بدون شک برای کارکنان و پرسنل اداری در امر یافتن تجهیزات و استفاده از آن مشکلات عدیده ای پیش می آید.

موارد حائز اهمیت در انتخاب انواع کمد اداری

انتخاب مواد مناسب

اولین و احتمالاً ساده ترین انتخابی که باید هنگام انتخاب کمد و تشکیل پرونده انتخاب کنید، نوع مواد مورد استفاده در ساخت آن است. متداول ترین انواع متریال شامل فلز، چوب و حصیر است، هر چند گاهی موادی مانند مش (MDF) هم استفاده می شود. همانطور که انتظار می رود، هر نوع ماده جوانب مثبت و منفی مخصوص به خود را دارد.

به عنوان مثال، فلز بسیار محکم است و تا حد قابل توجهی از سوءاستفاده جلوگیری می کند. با این حال، کابینت های فلزی بسیار سنگین تر از سایر کمد های اداری هستند، کمد ساخته شده با چوب طبیعی یا MDF این قابلیت را درد که با سایر مبلمان اداری و پارتیشن اداری محل کار شما، در هم می آمیزند. این عمل، با اینکه زیبایی محیط اداری را دوچندان می کند، ولی این دسته از کمد های اداری بیشتر مستعد آسیب پذیری، به خصوص آتش سوزی هستند.

انواع کمد اداری

( 09120399509 )

اندازه مناسب

پس از انتخاب نوع ماده و جنس کمد، مهم ترین قسمت انتخاب کمد تشکیل پرونده اندازه آن و نوع اسنادی که می تواند ذخیره کند می باشد. انتخاب تعداد مناسب کشوها به نیازهای خریدار بستگی دارد. مدیرانی که کار کاغذی را برای یک تجارت کوچک ذخیره می کنند، باید یک کمد تشکیل پرونده همراه با 1 یا 2 کشو در نظر بگیرند. کارمندانی که به دنبال صرفه جویی در مقدار قابل توجهی از نوارهای تبلیغاتی شرکت هستند، نیاز به تعداد بیشتری از کشو دارند.

اگر مدیر یک مجموعه اداری به دلیل نوسانات کاغذی از اندازه مورد نیاز خود مطمئن نیست، بهتر است کمد تشکیل پرونده مدولار را در نظر بگیرد. با استفاده از این گزینه، می توانید قسمت هایی از کمد اداری رااضافه یا حذف کرد.

کمد دیواری

ویژگی های اضافی مناسب

مانند اکثر قطعات مبلمان و وسایل اداری، همه کمدهای تشکیل پرونده در محیط اداری برابر نیستند. در حالی که بسیاری از کابینت های پرونده دار از بیرون یکسان به نظر می رسند، بسیاری از آنها دارای عمق بیشتری هستند و ویژگی های زیادی برای امنیت دارند.

امکان حرکت یا ساکن بودن

کمد های چرخ دار و کمد های فلزی سوار بر چرخ، یکی از ویژگی های منفی دکوراسیون های اداری را جبران می کند. چرخ های موجود در مونتاژ کمد اداری فلزی، آن را قادر می سازد که به سرعت از یک مکان به مکان دیگر منتقل شود، این ویژگی بسیار مناسب برای محیط های اداری است که مدام در حال نقل مکان هستند.

مزایای کمد اداری

کمد های اداری دارای دو ویژگی متفاوت است که در هیچ کجای دیگر نمی توانی یافت:

  • مکانیسم قفل: اغلب کمد های اداری از ویژگی قفل به منظور حفظ حریم خصوصی برخوردار هستند.
  • کمد اداری ضد حریق: این ویژگی از قیمت به مراتب بالاتری برخوردار است، اما امنیت اوراق را در صورت بروز آتش سوزی تضمین می کند.

 

کمد اداری ام دی اف

معایب کمد اداری

  • گاهی برخی از کمدها قابلیت جا به جایی ندارند
  • جنس انتخاب شده وابستگی زیادی به مقاومت کمدهای اداری دارد.
  • کمد در صورت عدم استفاده از اتصالات مستحکم ممکن است خسارات زیادی را به دنبال داشته باشند.

مقایسه کمد ام دی اف و کمد فلزی

ردیف عنوان کمد اداری فلزی کمد اداری ام دی اف
1 تنوع متوسط زیاد
2 ضد حریق هست نیست
3 ضد رطوبت هست نیست
4 امکان جا به جایی معمولا به سختی جا به جا می شود هست
5 قیمت به مراتب کمتر بالا

نتیجه گیری

فضای کاری یا هر مکانی که فردی کار در آن انجام می دهد، مانند دفاتر، شرکت ها، کارخانه ها و گارگاه ها نیازمند یک فضا به منظور سازمان دهی وسایل و اسناد و جداسازی آن ها از دیگر اوراق ها است. سازمان دهی تجهیزات یک محیط اداری شرایط کاری و روانی افراد را بهتر و جذاب تر می کند. در انتخاب یک کمد اداری باید بررسی فضای کاری، مبلمان و دکوراسیون داخلی محیط اداری در اولویت انتخاب باشد.

هنگامی که همه چیز نقطه خاص خود را داشته باشد، سازماندهی آن آسان است. فقط تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که پس از استفاده از آنها اطمینان حاصل کنید که موارد را دوباره در “نقطه مشخص” خود قرار می دهید.گروه تولیدی نماپارت با فعالیت نزدیک به 15 سال در صنعت دکوراسیون داخلی و پارتیشن اداری، امروزه بیش از پیش با ارائه خدمات تخصصی تر به توسعه و اجرای طرح های خلاقانه می پردازد.برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره ی رایگان جهت خرید و نصب انواع کمد اداری با کمترین قیمت و بیشترین کیفیت و نصب سریع با ما تماس بگیرید ( 09120399509 )

مطالب مرتبط

مشاوره رایگان جهت نصب پارتیشن

فقط کافیه تماس بگیری

دیوار کوب تمام mdf