پارتیشن چیست؟ و آشنایی با انواع و کاربرد پارتیشن اداری

پارتیشن چیست و انواع آن

اشتراک گذاری مطلب

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email
5/5 - (5 امتیاز)

پارتیشن چیست؟

از پارتیشن ها به عنوان جداکننده و تقسیم کننده فضا استفاده میشود که در اصل معنای لغوی پارتیشن، جداسازی و تقسیم کننده میباشد. که با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی این نوع از دیوار های متحرک و ثابت ساخته شدند و مورد استفاده قرار گرفتند که محبوبیت زیادی به دلیل استفاده ی بهینه از فضا و نصب سریع و آسان آن پیدا کرده اند.

به صورتی که اگر فضایی بزرگ و یا کوچک باشد میتوان با نصب پارتیشن محیط را به چند قسمت تقسیم بندی کرد و در هر بخش عملکرد متفاوتی انجام داد و از فضای موجود بهترین و بهینه ترین استفاده را نمود. از پارتیشن بندی در مکان های مختلفی از جمله تمام ادارات و مکان های مسکونی و غیر مسکونی استفاده میشود و با تفکیک و جداسازی فضا چندین فضای کاربری طراحی و ایجاد میشود.

پارتیشن چیست

دسته بندی انواع پارتیشن ها بر اساس کاربرد

فضا‌ هایی که قرار است پارتیشن بندی شوند، با هر کاربری و متراژی که دارند، می‌توانند به کمک پارتیشن، به چند قسمت مختلف تقسیم شوند و در طرح ها و مدل‌ها و کاربرد‌های مختلفی طراحی و مورد استفاده قرار بگیرند. امروزه پارتیشن ها به صورت عمده در دو محیط اداری و یا مسکونی مورد استفاده قرار میگیرند، به همین دلیل پارتیشن ها براساس کاربردی به دو دسته ی پارتیشن اداری و پارتیشن خانگی (پارتیشن دکوراتیو منزل) تقسیم بندی میشنود.

پارتیشن پاراوان اداری

( 09120399509 )

پارتیشن اداری چیست؟ و چه مزایایی دارد؟

اکثر دفاتر و محیط های اداری از پارتیشن اداری به منظور بهینه سازی فضا و بالا بردن راندمان کاری کارمندان و تقسیم بندی فضای موجود استفاده می کنند. نصب پارتیشن های اداری حریم خصوصی را به کارمندان ارائه می دهد و همین باعث بالا رفتن کیفیت کاری افراد و افزایش ارتباط و جلوگیری از ایجاد سر و صدا، در نتیجه بهره‌ وری بیشتر میشود. همچنین یک روش آسان و سریع برای تغییر فضای کاری متناسب با شرایط کاری و یا نیازهای در حال تغییر، میباشد.

پارتیشن ها نسبت به تقسیم فضایی با دیوارهای دائمی هزینه کمتری دارند و قابلیت جابه‌جایی نیز دارند و برای فضاهایی که متراژ کمی دارند بهترین گزینه استفاده از پارتشن میباشد. درواقع فضای اداری را میتوان به کمک پارتیشن ها، به چند قسمت تقسیم بندی کرد و فضا های کوچک و بزرگ با کاربری های مختلف تبدیل کرد و از فضای موجود استفاده ی بهینه نمود.

از این رو استفاده از پارتیشن های اداری تاثیر زیادی بر زیبایی دکوراسیون داخلی شرکت و محل کار شما میگذارد و نیز باعث ایجاد نظم در محیط کاری و حفظ آرامش کارمندان و همینطور کنترل راحت تر افراد میشود. در محیط های اداری از انواع مختلف پارتیشن از جمله پارتیشن اداری شیشه ای، پارتیشن ام دی اف و پارتیشن های آلومینیومی و … میتوان استفاده نمود.

که پشنهاد گروه تولیدی نماپارت به شما برای استفاده از پارتیشن در محیط های اداری، استفاده از پارتیشن های شیشه ای به دلیل محبوبیت و زیبایی که به محیط کاری میبخشد، و عایق صوتی و استحکام بالایی که دارد، میباشد. اگر میخواهید راجب مزایای آن و دلیل انتخاب این نوع پارتیشن بیشتر بدانید به صفحه‌ی مزایای نصب پارتیشن شیشه ای مراجعه و مطالعه کنید تا بهترین انتخاب را هنگام سفارش و خرید پارتیشن های اداری داشته باشید.

پارتیشن اداری

پارتیشن خانگی (پارتیشن دکوراتیو منزل) چیست؟ و کاربرد های آن

همانطور که گفته شد پارتیشن به معنای تقسیم بندی و جداسازی میباشد که به کمک آن میتوان فضا را به چند قسمت تقسیم کرد و در محیط های غیر اداری هم مورد استفاده قرار میگیرند، به عنوان مثال در فضای مسکونی با صرف هزینه ی کم میشود به کمک پارتیشن، اتاقی را به فضا اضافه نمود. که در زندگی های آپارتمانی این روزها بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند و کار آمد میباشند.

پارتیشن پاراوان اداری

( 09120399509 )

از آنجایی خانه های آپارتمانی متراژ کمی دارند به صورتی که امکان جداکردن محیط و داشتن فضای مجزا به وسیله‌‌ دیوار‌های دائمی امکان پذیر نمیباشد و فضا خیلی کوچک و دلگیر میشود استفاده از این نوع پارتیشن ها بسیار گزینه ی مناسبی میباشد. در برخی موارد فضا به اندازه ای بزرگ میباشد که میخواهید مثلا یک قسمتی از خانه را مختص نمشین و پذیرایی ایجاد کنید، در این صورت هم میتوانید از جداکننده ها و پارتیشن پاراوان کاربردی و زیبا استفاده نمایید.

پارتیشن خانگی

انواع پارتیشن های اداری

پارتیشن های ادری از نظر تعداد جداره ها به دو دسته ی پارتیشن دوجداره اداری و پارتیشن تک جداره اداری تقسیم بندی میشنود که در ادامه به بررسی این نوع از پارتیشن ها میپردازیم:

پارتیشن تک جداره

از پارتیشن های تک جداره برای جداسازی و تقسیم بندی فضا های اداری، مسکونی و غیر مسکونی و یا کسانی که قصد دارن در دکوراسیون داخلی منازل و یا اداره و محیط کاری تنوعی ایجاد کنند، استفاده میکنند که دارای انواع مختلفی با متریال های متفاوتی از جمله پرکاربرد ترین نوع آنها پارتیشن شیشه ای، پارتیشن ام دی اف و پارتیشن تک جداره آلومینیومی میباشد. از مزیت های استفاده از این نوع پارتیشن ها سبک بودن آنها میباشد و همین باعث میشود که بتوان به راحتی آنها را جا‌به‌جا کرد و در زمان کم و به آسانی قابلیت نصب دارند.

این نوع پارتیشن های به صورت قاب هایی یک تکه با حالت ایستاده میباشد که به وسیله ی ستون های متعددی که باعث میشود که به راحتی و بدون لغزندگی روی زمین، ایستاده قرار بگیرند. پارتیشن تک جداره ظاهری ساده دارد و تنوع آن نسبت به پارتیشن دوجداره کمتر میباشد و از نظر هزینه هم مقرون به صرفه تر و ارزان تر از پارتیشن دوجداره میباشد. از معایب پارتیشن اداری تک جداره عایق نبودن در برابر صوت و صدا میباشد، چونکه عبور صدا از یک لایه ای با ضخامت نازک امکان پذیر میباشد.

پارتیشن تک جداره اداری

پارتیشن دوجداره

مهم ترین دلیل استفاده از پارتیشن دوجداره همانطور که گفته شد، تبدیل فضا های بزرگ به فضای کوچک میباشد که با استفاده از این روش بهروره ی از آن محیط را بیشتر میکند. برای ساخت پارتیشن دوجداره از مواد مختلفی مانند ام دی اف، شیشه و آلومینیوم استفاده می شود و بنا به خواسته و نیاز مشتری نوع آن و همینطور ابعاد و ارتفاع آن که کوتاه، نیمه بلند و بلند تعیین میشود.

در ساخت این نوع از پارتیشن ها برای نگهداری و ایستاده بودن آن از ستون های متعدد به دلیل استحکام و مقاومت بالایی که دارد استفاده نمیشود و به همین دلیل به راحتی و بدون نیاز به ستون بر روی زمین قرار میگیرند. از انجایی که در پارتیشن های تک جداره از یراق الات اضافی مانند پرده کرکره استفاده نمیشود، در پارتیشن دوجداره میتوان بین شیشه ها از پرده کرکره استفاده کرد.

این نوع پارتیشن ها به دلیل دوجداره بودن ایستایی و مقاومت بیشتری نسبت به مدل های تک جداره دارند و به همین دلیل طول عمر بالایی دارند. از دیگر مزیت های این مدل از پارتیشن ها امکان استفاده از عبور کابل های شبکه و سیستم در قسمت های پارتیشن میباشد. پارتیشن دوجداره به دلیل ساختاری که دارد عایق بسیار خوبی در برابر حرارت و صوت میباشد و این باعث کمتر هدر رفتن انرژی در نتیجه صرفه جویی در مصرف انرژی میشود. پارتیشن های اداری دوجداره تنوع بسیار بالایی نسبت به پارتیشن تک جداره دارند و قیمت آن ها نسبت به پارتیشن تک جداره بالاتر میباشد.

پارتیشن دوجداره اداری

پارتیشن پاراوان اداری

( 09120399509 )

از طرفی پارتیشن ها از نظر نوع کارکرد و قابلتیت جابه‌جایی به طور کلی به دو دسته ی پارتیشن متحرک و پارتیشن ثابت تقسیم بندی میشنود که در ادامه به طور مختصر درباره آن صحبت کرده ایم:

پارتیشن متحرک

این نوع از پارتیشن همانطور که از اسمشان پیداست قابلیت جابه جایی و قرار گرفتن در مکان دلخواه شما را دارند، که این مهم ترین ویژگی پارتیشن های متحرک محسوب میشود. در واقع پارتیشنی است که در حول محور ریل سقفی یا کفی قابل حرکت و جا به جایی است که به عنوان جداکننده‌ی موقت دو فضا از یک دیگر استفاده میشنود. از پارتیشن های متحرک در مواقعی که میخواهند برای مدت کوتاهی دو فضا از هم دیگر جدا باشند به عنوان دیوار موقت استفاده میشود و حتی میتوان بعد از استفاده آن را جمع کرد و کنار گذاشت. این نوع پارتیشن ها انواع مختلفی دارند که برخی از آنها را در این نوشتار نام برده ایم، به صورت زیر میباشند:

  • پارتیشن لولایی
  • پارتیشن آکاردئونی
  • پارتیشن چرخ دار
  • پارتیشن متحرک آکاردئونی
  • پارتیشن آکاردئونی چوبی
  • پارتیشن های متحرک پانلی

پارتیشن متحرک

اگر میخواهید راجب بررسی نواع پارتیشن های متحرک اداری و ویژگی های هر یک از آنها بیشتر بدانید، به صفحه‌ی پارتیشن اداری متحرک و انواع آن حتما سر بزنید.

پارتیشن ثابت

با نصب پارتیشن ثابت که با استفاده از پیچ و مهره که بر روی زمین نصب میشود، میتوان محیط را بدون تغییر در بیس و پایه از هم دیگر تفکیک کرد و شاهد تغییر و تحول اساسی بود که ارتفاع برخی از این پارتیشن ها بلند و به سقف متصل میشود. اگر میخواهید راجب پارتیشن های اداری ثابت و بررسی انواع آن و اینکه چگونه عمل میکنند و چه امکاناتی را در اختیار ما می گذارند بدانید صفحه ی پارتیشن اداری ثابت چیست؟ ما را دنبال کنید که هنگام خرید پارتیش برای محیط اداری و یا شرکت خود بهترین تصمیم و انتخاب را داشته باشید.

بررسی انواع پارتیشن ها بر اساس جنس و متریال مصرفی

پارتیشن ها از لحاظ جنس و متریال مصرفی انواع گونانی دارند و بنا به جنس و نوع موادی که در ساختار آنها استفاده میشود نام گذاری شده اند. که در ادامه به طور مختصر به توضیح هر یک از آنها و بررسی ویژگی های آنها پرداخته ایم.

پارتیشن ام دی اف

ساختار این نوع از پارتیشن ها از چوب MDF میباشد که میتوان در رنگ ها و روکش های مختلفی سفارش داد و کاربرد بسیار زیادی در محیط های دولتی، اداری و شرکتی دارد. این نوع پارتیشن ها دارای وزن سبکی میباشد و از مزایای مصرف پارتیشن ام دی اف، عایق صوتی بودن آن میباشد که از انتقال سر و صدا جلوگیری میکند و از مقاومت بالایی برخوردار است. قیمت پارتیشن ام دی اف از چوب و سایر پارتیشن ها ارزان تر میباشد. برای جابه جایی پارتیشن های MDF تنها کافیست به راحتی نصب آن را باز کنید و در محل دیگری که میخواهید، نصب کنید.  این مدل از پارتیشن ها دارای مدل های تک جداره و پارتیشن دوجداره ام دی اف میباشد که علاوه بر اینکه در فضاهای اداری استفاده میشود ، در منازل نیز کاربرد دارد.

نصب انواع پارتیشن اداریپارتیشن اداری متحرک

جهت سفارش و نصب پارتیشن اداری با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت و نصب سریع با ما تماس بگیرید( 09120399509 )

پارتیشن شیشه ای

ساختار اصلی پارتیشن شیشه ای همانطور که از اسمش پیداست از شیشه میباشد که در جنس و طرح و رنگ، تنوع بسیار زیادی دارد و امروزه مجبوبیت زیادی در دنیای مدرن پیدا کرده است و بیشترین میزان و درخواست اجرا را در میان مشتریان را دارد. استفاده از این نوع پارتیشن به دلیل نور طبیعی که در محیط عبور میکند، باعث صرفه جویی در هزینه ی برق میباشد. در استفاده از پارتیشن شیشه ای علاوه بر اینکه ظاهری زیبا و مدرن به محیط میبخشد و فضا را از هم دیگر تفکیک و تقسیم بندی میکند، اگر نوع شیشه ی استفاده شده مرغوب و یا دوجداره و کیفیت خوبی داشته باشد به عنوان عایق صوتی هم عمل میکند و از انتقال سر و صدا جلوگیری میکند.

در ساخت و اجرای پارتیشن های شیشه ای امکان استفاده از انواع شیشه ها از جمله شیشه ی سکوریت، شیشه لمینت، شیشه های مات شونده، شیشه ساده و یا رنگی و دوجداره وجود دارد که فضای کاری و یا خانگی شما را شیک تر و مدرن تر میسازد. که استفاده از شیشه سکوریت پر کاربرد ترین نوع در پروژه های پارتیشن میباشد.

پارتیشن چوبی

این نوع از پارتیشن ها بیشتر در پارتیشن بندی های خانگی که دکوراسیون آنها چوبی میباشد، استفاده میشود که باعث ایجاد محیطی گرم و صمیمی میشود که چوبی که استفاده میشود انواع مختلفی دارد برای مثال: استفاده از چوب روس، گردو و یا راش که بستگی به نوع چوبی که شما انتخاب میکنید قیمت آن مشخص میشود. در برخی از اداره ها و یا شرکت ها از پارتیشن چوبی اداری استفاده میکنند که محیط انعطاف پذیرتری را برای کار، مطالعه و سایر فعالیت‎ ها ایجاد کنند.

پارتیشن چوبی

پارتیشن آلومینیومی

این نوع پارتیشن در محیط های اداری، سازمانی، شرکتی و یا محیط های کاری که پر رفت و آمد میباشند محبوبیت زیادی به دلیل مقاومت و استحکام بالا دارند. در ساختار این نوع پارتیشن ها از فریم آلومینیوم استفاده میشود که میتوان با انواع دیگر پارتیشن مثل ام دی اف و یا شیشه سکوریت و … ترکیب کرد که ظاهری زیبا  شیک تر داشته باشد. این نوع پارتیشن ها دارای دو مدل پارتیشن تک جداره آلومینیومی و پارتیشن دوجداره آلومینیومی میباشند که هر یک خصوصیات و ویژگی های خاص خود را دارند و بسته محیط و کاربرد، مورد استفاده قرار میگیرند.

پارتیشن آلومینیومی

پارتیشن پاراوان اداری

( 09120399509 )

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کرده ایم اطلاعات جامعی درباره‌ی پارتیشن چیست و استفاده از آن چه کاربرد هایی برای ما دارد و بررسی انواع آن بر اساس کاربرد، جنس و نوع کارکرد و قابلتیت جابه‌جایی و اینکه اگر قصد خرید و یا سفارش پارتیشن را دارید ولی نمیدانید که چه نوع پارتیشنی برای محیط شما مناسب میباشد که انتخاب کنید، در اختیار شما قرار داده ایم تا بهترین انتخاب را هنگام خرید، داشته باشید.

پارتیشن اداری نماپارات با بیش از 15 سال سابقه ی کار در زمینه ی دکوراسیون داخلی محیط های تجاری و اداری و مسکونی و نصب انواع پارتیشن های اداری سعی کرده است در همه این سال ها بهترین محصولات و خدمات را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اختیار مشتریان خود قرار دهد و میتوانید برای دیدن پروژه های انجام شده توسط گروه تولیدی نماپارت به صفحه ی پروژه ها سر بزنید. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره ی رایگان و اطلاع از قیمت ها با کارشناسان ما با این شماره 09120399509 ) تماس بگیرید تا همکاران ما شما را در این زمینه بهتر راهنمایی کنند.

مطالب مرتبط

مشاوره رایگان جهت نصب پارتیشن

فقط کافیه تماس بگیری

دیوار کوب تمام mdf