معرفی انواع کفپوش اداری

کفپوش اداری

اشتراک گذاری مطلب

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email
4.5/5 - (17 امتیاز)

معرفی انواع کفپوش اداری

برای ایجاد تصویری گیرا در نگاه بازدیدکنندگان و تقویت روحیه کارکنان، باید کفپوش اداری به گونه ای طراحی شود که جذاب و جالب به نظر برسد. کفپوش بایست با دوام، مقاوم نسبت به ضربه، همراه با نگهداری آسان باشد. نصب کفپوش اداری متناسب با محیط  نقش مهمی در طراحی و جذابیت یک دفتر جدید دارد. در مقاله زیر سعی شده به انواع کفپوش اداری متناسب با یک محیط اداری اشاره شود.نصب پارتیشن اداری دست دوم

( 09120399509 )

کفپوش اداری کاشی فرش و موکت

برای نصب کفپوش هایی از جنش کاشی فرش برای مشاغلی که نیاز به عایق صدا دارند، بسیار ایده آل هستند و می توانند به گرم نگه داشتن محیط کمک کنند. کاشی های استفاده شده در صورت آسیب دیدن راحت و ارزان جایگزین می شوند که این امر باعث می شود که کفپوش کاشی فرش گزینه ای به مراتب پایدار تر و بادوام تر باشد. از دیگر مزایای کفپوش کاشی فرش می توان به وجود تنوع در طراحی و نقوش آن، اشاره کرد.

کفپوش کاشی فرش موکت

کفپوش اداری وینیل یا (PVC)

کفپوش  PVC به دلیل دوام و عملکرد خوب و سیستم عایق خود دارای طرفداران زیادی در محیط اداری و تجاری است. کفپوش PVC گزینه بسیار مناسبی برای فضاهایی نظیر مطب ها، بیمارستان ها و … است چرا که در این محیط ها حجم ترافیک پا بسیار بالاست. از آنجایی که این دسته از کفپوش ها دارای دوام بیشتری هستند، پس می توانند گزینه مناسبی به جهت استفاده در محیط های پررفت و آمد باشند.

کفپوش اداری PVC بسیار مقاوم در برابر پاشنه کفش ها و انواع خراش ها است و می تواند لغزش را برعکس سطح سرامیکی به حداقل برساند. این دسته بسیار مناسب محیط هایی با رطوبت بسیار بالا هستند و می توانند علاوه بر جذب و دفع صدا، راه رفتن را آسان تر کنند.

کفپوش اداری PVC

کفپوش اداری چوبی

کفپوش چوبی، بسیار شیک و مناسب محیط اداری است، که به یک دفتر کلاسیک جان می بخشد. گرچه این مدل در برابر رطوبت آسیب پذیر است اما دوام بسیار بالایی دارد. کفپوش های اداری چوبی، از گران ترین انواع کفپوش های اداری به شمار می روند.

کفپوش اداری چوبی

کفپوش لمینیت

کفپوش اداری لمینت جایگزین به مراتب ارزان تری نسبت به کفپوش چوبی، کاشی فرش، سرامیک و سنگ است. نصب کفپوش  لمینیت بسیار آسان است. این از دسته از کفپوش در برابر خراش و رطوبت بسیار مقاوم هستند. کفپوش لمینیت می تواند ظاهر مصنوعی انواع کفپوش مانند کفپوش چوبی، کفپوش کاشی فرش و … را به خود گرفته و ظاهر یک فضای اداری را جذاب تر کند.

کفپوش اداری لمینیت

کفپوش کاشی سرامیک

کاشی های سرامیکی نیز می توانند گزینه مناسبی به جهت کفپوش، برای دفاتر اداری باشند، اگرچه تمیز کردن و نگهداری از کفپوش اداری کاشی سرامیک آسان است و مدت زمان طولانی طول می کشد تا دچار آسیب و ترک خوردگی شود. این دسته از خاصیت آکوستیک  برخوردار نمی باشند و اصلا مناسب محیط هایی مثل آبدار خانه، آشپزخانه و محیط هایی که در آن رطوبت و آب زیادی وجود دارد، نیست. قیمت کفپوش کاشی سرامیک نسبت به سایر مدل ها،  مقرون به صرفه است.

کفپوش اداری کاشی سرامیک

کفپوش شیشه ای

کفپوش اداری شیشه ای گزینه ای بسیار زیبا، چشمگیر و هیجان انگیز است. این دسته به طور گسترده در ساخت و سازهای داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می گیرند و محیط اداری را مدرن و جذاب می کنند، چرا که باعث می شوند یک محیط اداری با محیط اطراف خود در ارتباط باشد. کفپوش های شیشه ای در انواع مختلفی از طرح های کامل تا چند پانل در شیشه های استاندارد و پانل های باز شده ثابت و یا متحرک وجود دارد که امکان افزایش تهویه را فراهم می کند.

با پانل های شیشه ای شفاف، مات یا رنگی، با امکان ضد لغزش، می توان بر جذابیت یک محیط اداری افزود. این مدل از بالاترین استاندارد شیشه برخوردارند و دوام و مقاومت بیشتری در برابر شکستگی به نسبت شیشه های معمولی دارند.

نصب پارتیشن اداری دست دوم

( 09120399509 )

کفپوش بامبو

در حالت طبیعی، بامبو بزرگترین گونه چمن در جهان است. بامبو یک گیاه بلند و لوله دار دارای پوسته بیرونی نسبتاً سخت است، که باعث می شود حتی حالت خام آن برای استفاده از کفپوش های اداری مناسب باشد. کفپوش سنتی در آسیای شرقی با خرد کردن ساقه های بامبو و تبدیل آن به ورق های نازک و سپس میخ زدن آنها به چوب سخت ساخته می شود. این یک روش از ساخت کفپوش است که تا به امروز در برخی مناطق روستایی هنوز مورد استفاده قرار می گیرد.

در کفپوش های اداری مدرن، بامبو به طور کلی به روش های مختلفی پردازش می شود. از جمله محصولات بامبو جامد، که ساقه های آن در اثر فشار فشرده شده را می توان به عنوان کفپوش ساخت. مدل بامبو مهندسی شده، شامل یک لایه سطح نسبتاً نازک از بامبو است که به یک لایه زیرین چوب یا فیبربورد با چگالی بالا (HDF) وصل شده است.

مدل های ساخته شده از بامبو جامد، طبیعی ترین ظاهر ممکن را به یک دفتر اداری می دهد. سطح مواد بامبو دارای ویژگی های بسیار زیادی بوده و جالب ترین نمونه ها را دارا است. کفپوش بامبو جامد، در اتاق خواب ها،اتاق های نشیمن، دفاتر اداری بسیار مناسب است؛ اما نمی توان از کفپوش بامبو در محیط هایی مانند حمام که رطوبت زیادی دارند، استفاده کرد.

بامبو که در حالت طبیعی نسبتاً سخت و مستحکم است، در برخی موارد شکننده و ناهموار نیز است. به همین دلیل، در طراحی های کفپوش اداری مدرن، از بامبو خام استفاده نمی شود. در عوض، مواد به گونه ای پردازش می شوند که فواید مثبت بامبو را حفظ کرده و در عین حال، کفپوش های متنوع و زیبایی تولید می شود.

اولین قدم در ساخت تخته های کف بامبو جامد ، خرد کردن ساقه چمن به قسمت های بسیار نازک است. باید پوست بامبو از مواد جدا شده و سپس در اسید بوریک جوشانده می شود. این اسید به از بین بردن هرگونه میکروارگانیسم یا باکتری که ممکن است در بامبو کمین کنند، کمک می کند. در ضمن با جوشاندن در اسید بوریک انواع نشاسته ماندگار در بدنه بامبو،  ممکن است باقی بماند.

کفپوش اداری بامبو

یک کفپوش مناسب باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

سطح ترافیک و عمر سرویس

عمر یک کفپوش با در نظر گرفتن ترافیک پای روزانه در دفاتر اداری، از مهم ترین نکات انتخاب است. یک مدل مناسب باید به اندازه ای محکم باشد که در برابر انواع پاشنه های کفش و خراشیدگی و ساییدگی بیشترین مقاومت را داشته باشد.

انعطاف پذیری تعمیر

نصب کفپوش اداری باید به گونه ای باشد که کار پرسنل اداری را دچار اختلال نکند.

نگهداری و هزینه

مهمترین رکن انتخاب و نصب کفپوش ، تناسب هزینه و در مقابل نگهداری از آن است. یک کفپوش باید به گونه ای انتخاب شوند که میزان هزینه و در مقابل نگهداری آن، با هم به طور تقریبی برابری کند.

انواع کفپوش اداری

مقایسه انواع کفپوش اداری

کفپوش بامبو کفپوش لمینیت کفپوش چوبی کفپوش PVC کفپوش کاشی فرش عنوان ردیف
به مراتب کمتر بالا بالا بالا بالا مقاومت 1
ندارد دارد ندارد دارد دارد مقاومت در برابررطوبت 2
نیست هست نیست هست نیست عایق 3
کم به مراتب بالا متوسط به مراتب بالا متوسط طول عمر 4
متوسط بالا کم کم بسیار بالا تنوع 5
بالا کم بالا کم متوسط هزینه نصب 6
هست نیست نیست نیست متوسط دوست دار طبیعت 7
سخت آسان سخت آسان آسان نحوه نصب 8
گران مقرون به صرفه گران مقرون به صرفه متوسط هزینه 9

گروه تولیدی نماپارت با فعالیت نزدیک به 15 سال در صنعت دکوراسیون داخلی و پارتیشن اداری، امروزه بیش از پیش با ارائه خدمات تخصصی تر به توسعه و اجرای طرح های خلاقانه می پردازد.برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره ی رایگان جهت خرید و نصب هر نوع از کفپوش های اداری با کمترین قیمت و کیفیت بالا و نصب سریع با ما تماس بگیرید ( 09120399509 )

مطالب مرتبط

مشاوره رایگان جهت نصب پارتیشن

فقط کافیه تماس بگیری

دیوار کوب تمام mdf