تفاوت های پارتیشن اداری تک جداره و دو جداره

اشتراک گذاری مطلب

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email
4.7/5 - (4 امتیاز)

ویژگی ها و تفاوت های پارتیشن اداری تک جداره و دو جداره و کاربردهای آن ها

وجود فضای محدود اداری و جا به جایی های مداوم شرایطی را ایجاب کرده است تا که هر محیط اداری و سازمانی نیازمند نصب پارتیشن اداری به منظور تفکیک فضاهای مختلف از یکدیگر باشد. پارتیشن اداری علاوه بر ایجاد فضاهای بیشتر، به هر کارمند یک حریم خصوصی مجزا می دهد که این امکان علاوه بر ایجاد ساختار استاندارد یک محیط اداری، سبب زیباسازی محیط خواهد شد. به طور کلی پارتیشن اداری به گروه های مختلفی نظیر پارتیشن اداری تک جداره، پارتیشن اداری دو جداره، پارتیشن اداری شیشه ای، پارتیشن اداری mdf، و … تقسیم می شوند. هر کدام از پارتیشن های اداری دارای مزایا و ویژگی های وابسته به جنس خود هستند که می توانند یک محیط اداری را زیبا و عایق از صوت و حرارت کنند. در وهله اول نخستین موضوع مهمی که در شناخت انواع پارتیشن اداری و نحوه نصب پارتیشن اداری مدرن حائز اهمیت است، شناخت و تعریف کلی از یک پارتیشن اداری مدرن و تفاوت بین پارتیشن اداری تک جداره و پارتیشن اداری دو جداره است. مقاله پیش رو بیانگر شناخت پارتیشن اداری، انواع پارتیشن اداری تک جداره، پارتیشن اداری دو جداره، تفاوت پارتیشن اداری تک جداره و دو جداره و مزایا و معایب پارتیشن اداری تک جداره و پارتیشن اداری دو جداره است.

پارتیشن اداری چییست؟

بیش از هر زمان دیگری، داشتن یک دفتر خوب طراحی شده برای اکثر شرکت ها از اهمیت بالایی برخوردار است. دنیای شغلی دائما در حال تغییر و تحول است، حداکثر رساندن فضای کاری برای ایجاد فضای اداری و  استفاده از بخش های اضافی، نقش مهمی در ایجاد یک محل کار دوستانه، راحت، الهام بخش و مولد دارد. به بیان ساده می توان گفت پارتیشن اداری عامل جداسازی دو بخش مجزا از یک دیگر در مدت زمان کم همراه با بازدهی بالا و هزینه کم است. نصب پارتیشن اداری علاوه ایجاد فضا، قابلیت جداسازی و انتقال را در مدت زمان کم دارا می باشد. تمام کارمندان و پرسنل یک محیط اداری حق دارند تا از یک فضای محدود به منظور انجام کار بهره مند شوند، این فضای محدود که توسط نصب پارتیشن اداری طراحی و تعبیه شده، عامل کنترل حواس و تعادل ذهنی کارمندان در یک محیط شلوغ اداری است. مدیر یک مجموعه اداری با نصب پارتیشن اداری و تعیین یک حریم خصوصی برای یک پرسنل اداری می تواند علاوه بر زیبا سازی یک محیط اداری به کارمند خود شخصیت دهد و علاوه بر اثر گذاری بر جنبه های روانشناختی سبب سازمان دهی به کار های اداری شود.

پارتیشن اداری تک جداره

پارتیشن اداری تک جداره یکی از بهترین گزینه ها به منظور تفکیک و جداسازی دو بخش اداری از یکدیگر است. پارتیشن اداری تک جداره می تواند از جنس های مختلفی مثل پارتیشن اداری شیشه ای، پارتیشن اداری mdf و … ساخته شود. پارتیشن اداری تک جداره می تواند در مدت زمان محدود و با کمترین هزینه دو فضای اداری از یک دیگر جدا کند. پارتیشن اداری تک جداره دارای تنوع زیاد و استحکام متوسطی است. که اغلب از جنس پانل های  آلومینیومی، mdf و شیشه ای ساخته شده اند. از آن جایی که ساختار پارتیشن اداری تک جداره عموما متشکل از یک جنس پانل است در نتیجه عایق صدا و صوت نیست. از ویژگی های مهم پارتیشن اداری تک جداره می توان به این موضوع اشاره کرد که این دسته از پارتیشن های اداری قابلیت نصب قفل و یراق را دارند.گرچه پارتیشن اداری تک جداره عایق صوت و صدا نیست اما نصب پارتیشن اداری تک جداره، از جنس پانل mdf می تواند تا حدودی از نشت صدا و صوت جلوگیری کند. پارتیشن اداری تک جداره mdf نقش بسزایی در ایجاد فضا و خلق یک محیط اداری دکوراتیو دارد. پارتیشن اداری از جنس پانل ام دی اف قابلیت تلفیق با شیشه و هنر منبت کاری خواهد داشت. که این ویژگی علاوه بر زیبا سازی فضای اداری امکان استفاده از نور طبیعی را به پرسنل محیط اداری خواهد داد.

پارتیشن اداری تک جداره شیشه ای از جمله جدیدترین سبک های پارتیشن های اداری هستند که می توانند فضای اداری چندین برابر شاخص تر و جذاب تر کنند. اگر چه پارتیشن اداری تک جداره شیشه ای عایق صوت و صدا نیست اما نسبت به پارتیشن اداری ام دی اف از گزند حشرات موزی مثل موریانه در امان است. این دست از پارتیشن های اداری قابلیت نصب پرده کرکره ای را ندارند. اما در مقابل امکان استفاده از نور طبیعی را به طرفداران خود می دهند. پارتیشن اداری تک جداره شیشه ای گزینه مناسبی برای محیط های اداری رطوبتی است. زیرا نسبت به پارتیشن اداری ام دی اف به مراتب دیرتر در معرض پوسیدگی قرار می گیرد.

پارتیشن اداری تک جداره شیشه ای به علت ساختار هندسی و مشبک خود دارای استحکام بالایی می باشد. این دست از پارتیشن های اداری به علت قابلیت شست و شو، بسیار مناسب محیط های آزمایشگاهی می باشند. پارتیشن های اداری تک جداره شیشه ای به علت انتقال طراوت خود به فضای درونی دفاتر اداری از علاقه مندان زیادی برخوردار است. این پارتیشن ها تنها محدود به پانل های بی روح تک رنگ نیست بلکه می توان وابسته به سلایق و نظرات افراد از رنگ های مختلفی تشکیل شود. پارتیشن های شیشه ای با توجه به تمام مزایا از جمله هزینه کم و نصب آسان دارای معایبی نظیر عدم استحکام و دوام، عدم عایق صدا، صوت و گرما هستند.

پارتیشن اداری
پارتیشن اداری

پارتیشن اداری دو جداره

از جمله جدید ترین و مرغوب ترین پارتیشن های اداری می توان به پارتیشن دو جداره اشاره کرد. این دسته از پارتیشن های اداری با توجه به محل استفاده و کاربرد آن ها به انواع مختلفی تقسیم می شوند. از جمله طرح های پارتیشن اداری دو جداره که بسیار مورد استفاده بخش های مختلف اداری است. می توان به پارتیشن دو جداره شیشه ای و پارتیشن اداری mdf اشاره کرد. از آنجایی که ترکیب شیشه و ام دی اف جلوه زیبایی به بخش های مختلف اداری می دهند، از این رو اغلب طراحان دکوراسیون سعی دارند از تلفیق پارتیشن اداری mdf و پارتیشن اداری شیشه ای به منظور فضا سازی استفاده کنند. پارتیشن اداری دو جداره ام دی اف علاوه بر خاصیت جداسازی امکان پوشش فضاهای پرت و ساخت انبار را در محیط گسترده اداری فراهم می کند. در اغلب مواقع از پارتیشن اداری دو جداره در محیط هایی که مزاحمت های شنیداری بسیار بالایی وجود دارد استفاده می شود. پارتیشن اداری دو جداره عایق صوت و گرما می باشد که این ویژگی از اتلاف انرژی در یک محیط اداری تا حد قابل توجهی جلوگیری می کند.

پارتیشن اداری دو جداره علاوه بر ساختار شکیل خود، امکان جا به جایی نیز دارد. این امکان سبب افزایش تنوع در چیدمان محیط اداری می شود. نصب پارتیشن اداری دو جداره فضای اداری را چندین برابر محرمانه تر می کند. هر فرد وابسته به حریم خصوصی خود می تواند از پارتیشن دو جداره شیشه ای و پارتیشن اداری دو جداره mdf استفاده کند. پارتیشن اداری دو جداره علاوه بر خاصیت عایق خود قابلیت پوشش و مسیر عبور کابل های برق و مخابراتی را دارد. این گونه از پارتیشن های اداری از بروز هر گونه رسانایی برق و نویز جلوگیری می کنند. نصب پارتیشن اداری دو جداره علاوه بر ویژگی ها و مزایا فوق دارای هزینه مقرون به صرفه و بسیار مناسبی است.

نتیجه گیری

پارتیشن اداری تک جداره و پارتیشن اداری دو جداره با توجه به مزایا و ویژگی های خود می توانند در قسمت های مختلفی استفاده شوند. اما نکته مهمی که دو پارتیشن اداری تک جداره و پارتیشن اداری دو جداره را از هم متمایز می کند، قیمت محصول و کیفیت و دوام آن است. در جدول زیر سعی شده تا حدودی تفاوت دو پارتیشن اداری تک جداره و پارتیشن اداری دو جداره به صورت خلاصه و محدود بیان کنیم:

 

ویژگی پارتیشن اداری تک جداره پارتیشن اداری دو جداره
تنوع محصول دارد دارد
قابلیت اتصال به زمین ندارد دارد
عایق صوتی ندارد دارد
عایق دما ندارد دارد
قابلیت آلیاژ دارد دارد
استحکام محصول از استحکام بالایی برخوردار نمی باشد. از استحکام بالایی برخوردار می باشد.
قابلیت جا به جایی دارد دارد
قابلیت نصب پرده کرکره ای ندارد دارد
قابلیت رسانایی برق وپارازیت ندارد دارد

 

مطالب مرتبط

مشاوره رایگان جهت نصب پارتیشن

فقط کافیه تماس بگیری

دیوار کوب تمام mdf