آشنایی با مزایا و معایب سقف کاذب و کاربردهای آن

مزایا و معایب سقف کاذب
انتخاب سقف کاذب میتواند گزینه مناسبی برای زیبایی و طراحی و معماری داخلی ساختمان ها باشد که در دنیای امروزه به دلیل مزایای خوبی که دارد، مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. سقف های کاذب هم در فضاهای تجاری و هم در فضا های مسکونی محبوبیت پیدا کرده اند، اما آیا واقعا انتخاب خوبی هستند؟

اشتراک گذاری مطلب

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email
4.2/5 - (5 امتیاز)

گروه تولیدی نماپارات با بیش از 15 سال سابقه ی کار در زمینه ی دکوراسیون داخلی محیط های تجاری و اداری و مسکونی و نصب انواع پارتیشن های اداری سعی کرده است در همه این سال ها بهترین محصولات و خدمات را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اختیار مشتریان خود قرار دهد. در ادامه بیشتر درمورد کاربرد و مزایا و معایب سقف کاذب گفته ایم که شما قبل خرید و نصب انواع سقف های کاذب اطلاعاتی داشته باشید و با دید بازتر و دانش بالاتر که بهترین انتخاب را نسبت به موقعیت فضا و بودجه ی در نظر گرفته شده داشته باشد.

سقف کاذب چیست؟

همانطور که گفته شد سقف کاذب در معماری های امروزه مورد توجه بسیاری قرار گرفته است که از جنس و متریال‌های مختلفی مانند آهن، گچ، چوب، pvc، فلز، طلق، آلومینیوم،کامپوزیت، صفحات فلزی روکش دار و یا ترکیبی از این متریال ها تولید و ساخته می‌شود.

نوعی از سقف است که پایین‌تر از سقف ‌های اصلی ساختمان نصب میشود، درواقع یک پوشش برای سقف اصلی محسوب میشود و توسط یک فریم مناسب به سقف اصلی و دیوارهای جانبی‌اش متصل می‌شود.

مزایا و معایب سقف کاذب

مزایا و معایب سقف کاذب چیست؟

مزایای سقف کاذب

در این نوشتار بیشتر به مزایا و معایب سقف کاذب پرداخته ایم، که به طور کلی هدف اصلی از داشتن سقف کاذب این است که سیم و یا لوله‌ های آویزان که از سقف بیرون زده‌اند و از لحاظ ظاهری نمای داخلی ساختمان را زشت کرده اند، پنهان کنند و به سقف، ظاهری مرتب و تمیز می‌دهد.

سقف کاذب نقش کلیدی در آکوستیک و جذب صدا دارد. طراحی آن به گونه ای است که به کاهش نویز می افزاید و در نتیجه باعث میشود محیط اداری یا هر فضایی که از سقف های کاذب استفاده نموده اند در انتقال سر و صدا بین طبقات جلوگیری کند و همینطور تعمییر سقف کاذب آسان میباشد.

و از طرفی نصب سقف کاذب بسیار مقرون به صرفه تر از بازسازی کل سقف در صورت آسیب است زیرا قابل جابجایی هستند. از دیگر مزایای استفاده از سقف کاذب که نصب آن میتواند در مصرف انرژی موثر باشد زیرا به کاهش گرما در تابستان و سرما در زمستان کمک می کند و در نتیجه قبض برق را کاهش می دهد.

سقف کاذب

استفاده از سقف کاذب می تواند از نظر تاسیساتی در اجرای نورپردازی های بسیار زیبا در فضای مورد نظر و سیم کشی آسان تر انجام شود و در صورت بر خوردن به به مشکلی در سیم کشی و لوله کشی، یا به هر دلیلی دچار مشکل شود به راحتی تعمیر شوند.

فاکتور مقرون به صرفه بودن سقف های کاذب آنها را برای بسیاری از افراد جذاب می کند. این می تواند یک گزینه مقرون به صرفه هم برای نگهداری و هم برای نصب باشد. بسته به نوع و متریالی که برای نصب سقف کاذب انتخاب می‌کنید، سقف‌های کاذب می‌توانند هزینه ی کمی در هنگام نصب داشته باشند.

پارتیشن اداری متحرک

( 09120399509

به علاوه، از آنجایی که کار نصب  آن آسان میباشد، می توانید در هزینه های نیروی کار نیز صرفه جویی کنید. علاوه بر این، در مقایسه با بازسازی سقف های اصلی، هزینه کمتری برای تعمیر و نگهداری و تعمیر، سقف های کاذب صرف خواهید کرد.

پس به طور کلی، اغلب ارزان هستند، نصب آسانی دارند، پتانسیل پنهان کردن لوله وسیم کشی را دارند و جلوه بصری زیبایی به فضا میدهند، عایق صوت و حرارت میباشند و در طرح های متنوعی ارائه می شوند.

انواع سقف کاذب

معایب استفاده از سقف کاذب

در کنار مزایای فراوان سقف کاذب، معایبی نیز وجود دارد که قابل توجه ترین عیب آن این است که می تواند ارتفاع یک اتاق را کاهش دهد به دلیل اینکه زیر سقف اصلی نصب میشود، همین باعث کوتاه شدن سقف ساختمان و دلگیر شدن فضای داخلی میشود و به همین دلیل هنگامی که شما تصمیم به نصب سقف کاذب گرفتید بنابه شرایط و محیط مورد نظر برای استفاده از آن اقدام کنید.

نیاز به نگهداری مکرر دارد و عمر طولانی ندارد و نیاز به نگهداری صحیح میباشد. در هنگام وقوع زلزله امکان اتخریب در سقف کاذب وجود دارد و پس از چند سال استفاده مکرر، سقف رنگ پریده و یا لکه می شود.

به طور کلی، مزایا و معایب سقف کاذب بسیار زیاد است و باید با توجه به شرایط و آن محیطی که شما میخواهید آن را نصب کنید، برای استفاده از آن اقدام کنید. به همین دلیل ما در این نوشتار سعی کردیم که  کاربرد ها و مزایا و معایب سقف کاذب را ارائه دهیم تا شما با دید بازتر  و بهتر و راحت تر در استفاده از سقف یک سازه ساختمانی تصمیم بگیرید.

سقف کاذب اداری

مزایا و معایب استفاده از سقف های کاذب در یک نگاه

ردیف مزایای سقف های کاذب معایب سقف های کاذب
1 زیبایی و تنوع رنگ بسیار بالا به اندازه سقف های سنتی مقاوم نیست
2 سیم کشی برق را پنهان می کند خطر افتادن وسایل هنگام وقع زلزله
3 سرعت اجرای بالا نیاز به نگهداری صحیح دارد
4 عایق صوت و صدا عمر طولانی ندارد
5 عایق حرارت باعث کوتاه شدن سقف ساختمان میشود
6 قبض های انرژی را کاهش می دهد استفاده نادرست آن در برخی محیط ها باعث دلگیر شدن فضای داخلی میشود

پارتیشن اداری متحرک

( 09120399509

انواع سقف های کاذب

بررسی کاربرد سقف های کاذب

سقف کاذب انواع مختلفی دارند که بسته به شرایط و محیط مورد نظر متناسب به کاربردی که دارند مورد استفاده قرار میگیرند که در ادامه به معرفی تعدادی از انواع سقف های کاذب و کاربرد آن ها اشاره کرده ایم که هنگام خرید آن به این ویژگی ها حتما توجه داشته باشید:

کاربرد سقف کاذب پی وی سی ( pvc)

مواد پنل های سقف کاذب PVC بسیار با دوام و محکم با گذشت زمان شکننده نمی شوند و به همین دلیل دوام مناسبی دارند. علاوه بر این، احتمال آسیب دیدن آن در هنگام نصب کمتر میباشد و ضربه ی کمتری میبیند. نصب پانل های سقف کاذب پی وی سی بسیار آسان است و در هنگام نصب، محیط را گرد و غبار و کثیف نمی کند. سقف کاذب pvc نه تنها نصب آسانی دارد، بلکه تعمیر و نگهداری آن نیز راحت میباشد.

پارتیشن اداری متحرک

جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید:

( 09120399509

تمیز کردن و نگهداری آسان یکی از دلایل اصلی انتخاب آن به عنوان کفپوش ایده آل برای مشتریان میباشد. پانل های سقف کاذب پی وی سی یکی از سبک ترین مصالح سقف کاذب می باشد، در نتیجه حمل و نصب آنها بسیار آسان می شود. و مزیت دیگر این نوع از سقف ها این است که ضد آب میباشد و آب را جذب نمیکند و به همین دلیل دربرابر رطوبت مقاوم است و برای شهر های شمالی و مناطقی که رطوبت زیادی دارد مناسب میباشد.

به همین دلیل برخی از معماران از سقف کاذب پی وی سی در حمام و توالت استفاده میکنند. از طرفی قیمت ورق سقف کاذب پی وی سی نسبتا مناسب تر از سایر سقف های کاذب میباشد و هزینه کمی دارد و دارای تنوع طرح، رنگ و مدل بالا و قابل شست و شو میابشد.

پس اگر به دنبال محصولی هستید که در زمان کم و نصب آسانی داشته باشد و با هزینه ی کم قابل نصب باشد سقف کاذب pvc انتخاب مناسبی برای شما میباشد.

سقف کاذب پی وی سی ( pvc)

کاربرد سقف کاذب رابیتس

سقف کاذب رابیتس یکی از قدیمی ترین نوع سقف کاذب میباشد که معمار یا گچ کار میتواند در طرح های متنوع و زیبا اجرا کند و زیبایی فضا را دوچندان کند. سقف کاذب رابیتس از توری‌های گالوانیزه ( نوعی توری فولادی شبکه بندی شده) و گچ‌کاری روی اون تشکیل شده که بیشتر هم در معماری‌های کلاسیک و در محیط های مسکونی مورد استفاده قرار میگیرد.

از مزایای استفاده از این نوع سقف ها این است که به راحتی اجرا میشود و مصالح آن در دسترس است و طراحی های ظریف و خاص را به راحتی میتوان پیاده کرد.

سقف کاذب رابیتس

کاربرد سقف کاذب آلومینیومی

جنس سقف کاذب آلومینیومی از فلز آلومینیوم میباشد که روی سقف اصلی ساختمان قرار میگیره و باعث زیبایی فضای داخلی میشود و اندازه آن ها هم معمولا در بلوک های 60*60 و بعضی مواقع 30*30 cm  ساخته و تولید می‌شود.

از آنجایی که جنس آن از آلومینیوم میباشد طول عمر زیادی دارد، وزن زیادی ندارد و ظاهری اداری و شیک به فضا می‌دهد و همین باعث میشود که از این نوع سقف ها بیشتر در محیط ها و ساختمان های اداری و همینطور در بیمارستان ها، آزمایشگاه ها، اداره های دولتی، فرودگاه ها، هتل ها، رستوران و کافی شاپ ها و همینطور استخر های سرپوشیده و سالن های ورزشی مورد استفاده قرار گیرید.

پارتیشن اداری متحرک

جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید:

( 09120399509

از مهم ترین مزایای استفاده از سقف های آلومینیومی، امکان دسترسی به تاسیسات سقف را برای ما فراهم می‌کند و در هنگام بروز هر نوع نوع مشکلی در تاسیسات ساختمان برای مثال برای سیم کشی یا لویه کشی ساختمان به راحتی میشود بلوک آلومینیومی اون قسمت ورداشت  و کار تاسیساتی را انجام داد و مشکل را برطرف کرد و دوباره سر جای خود قرار داد.

سقف کاذب آلومینیومی

کاربرد سقف کاذب کناف

امروزه سقف کاذب کناف در بسیاری از منازل مسکونی و همینطور در لابی برخی از هتل های بزرگ به چشم میخورد و در طراحی دکوراسیون داخلی نقش بسیار مهمی ایفا میکند که به صورت پنل هایی از جنس گچی مسطح میباشد که به سقف اصلی متصل میشود. سقف کاذب کناف به دو صورت اجرا میشود:

1. کناف پارچه ای 2. کناف مشبک. از مزایای استفاده از این نوع سقف های کنفی این است که بسیار سبک تر از سقف های گچی میباشند و به همین دلیل هنگام وقوع زلزله احتمال خطرات کمتری خواهد داشت و راحت تر و سریع تر از سقف های گچی اجرا میشنود.

کاربرد سقف کاذب کناف

کاربرد سقف کاذب آکوستیک

مهم ترین ویژگی و کاربردی که از سقف آکوستیک (تایل اکوستیک) مورد استفاده قرار میگیرد، عایق صوت و حرارت بودن آن میباشد که جنس این نوع سقف ها باید نوع آکوستیک باشد که در اجرای این نوع سقف ها از متریال هایی مانند مواد چوبی و گچی و ورق های مقوایی فشرده استفاده میشود.

به دلیل همین ویژگی بارزی که دارد بیشتر در مکان های پر سرو صدا و شلوغ برای مثال سینما ها، تئاتر، تالارها و محل همایش‌های بزرگ و سالن کنفرانس ها مورد استفاده قرار میگیرد.

سقف کاذب آکوستیک

هزینه نصب سقف های کاذب

برای اطلاع دقیق تر و دریافت قیمت تمام شده برای سفارش و نصب انواع سقف های کاذب با هر نوع و متریالی که مد نظر دارید میتوانید با گروه تولیدی نماپارت تماس بگیرید و همینطور برای مشاوره ی رایگان جهت پرسش سوال هایتان می توانید با مشاوران متخصص نماپارت با این شماره 09120399509 ) تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

مشاوره رایگان جهت نصب پارتیشن

فقط کافیه تماس بگیری

دیوار کوب تمام mdf