نقش پارتیشن اداری در یک محیط اداری

پارتیشن-اداری

اشتراک گذاری مطلب

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email
5/5 - (2 امتیاز)

پارتیشن اداری در محیط اداری

امروزه به طور گسترده نقش پارتیشن اداری در یک محیط اداری در سراسر جهان شناخته شده است. یک انتخاب و نصب پارتیشن اداری قطعاً بهره وری و عملکرد یک محل کار را از جهات مختلف افزایش می دهد.  اغلب کارمندان بیش از پنجاه درصد از ساعات بیداری خود را در محل کار می گذرانند، پس  محیط اداری و طراحی دکوراسیون تا حد قابل توجهی بر عملکرد و چارچوب ذهنی کارمندان و مشتریان تأثیر می گذارد. برای ایجاد مکان های کار تولیدی، باید استراتژی طراحی کنیم، که یک نیروی کارآمد، شادتر و سالم تر را ترغیب به انجام کار های خارق العاده کنیم.

پارتیشن اداری سریعترین، آسانترین و مقرون به صرفه ترین روش ایجاد فضای کاری/ تولیدی است. پارتیشن می تواند به صورت موقت یا دائمی باشد، و یا مطابق با فضای اتاقی  در نظر گرفته  شود که مورد تایید کارفرما است. ایجاد یک محیط اداری به کمک نصب پارتیشن اداری می تواند مناسب ترین گزینه در شرایط فعلی باشد. ضمن اینکه انواع پارتیشن ها قابل شست و شو هستند.

اقدامات لازم به جهت داشتن یک دفتر اداری جذاب

برنامه ریزی ایجاد فضای اداری و انتخاب پارتیشن اداری: چیدمان و انتخاب پارتیشن اداری مناسب با فضای اداری با در نظر گرفتن کارکردهای بخش های مختلف اولین اقدام به جهت ایجاد یک محیط اداری است. از آن جایی که از کارمندان انتظار نمی رود که هشت ساعت شبانه روز روی میز اداری بنشینند. پس باید نصب و پارتیشن اداری به جهت دکوراسیون داخلی به گونه باشد، که علاوه بر حفظ حریم خصوصی، به کارمندان اجازه جنبش و حرکت بدهد.

نور و تهویه: در نظر گرفتن تهویه مناسب و استفاده از نور کافی، از شرایط لازم به جهت ایجاد یک دفترکاری است. نصب پارتیشن اداری دو جداره شیشه ای علاوه بر ایجاد یک دکوراسیون خلاق و شگفت انگیز، می تواند تهویه و نور کافی محیط اداری شما را حفظ کند. گرچه نور مصنوعی نقش مهمی در تنظیم نورپردازی در فضای كاری ایفا می كند، اما تأثیر نور طبیعی در روز بسیار مهم تر است و یك عامل تعیین كننده به جهت افزایش بازدهی محیط اداری است. هوای مناسب یکی دیگر از عوامل مؤثر در بیماری و غیبت کارکنان است. گسترش آنفولانزا و سرماخوردگی می تواند محیط اداری را دچار اختلال کند. استفاده از گیاهان نه تنها به هوای تمیزتر و با کیفیت بهتر کمک می کنند، بلکه باعث ایجاد آرامش می شوند و بر زیبایی سازی کلی یک محل کار می افزایند. انتخاب چند نوع گیاه آپارتمانی در کنار پارتیشن اداری MDF می تواند بیش از هر ایده هزینه بری دفتر اداری را جذاب تر نشان دهد.

پارتیشن-اداری

انتخاب و نصب پارتیشن اداری آکوستیک: بین تعامل و جمع دوستانه در یک فضای مشترک و در مقابل ناراحتی از سر و صدا یک محیط اداری، یک خط و مرز وجود دارد. برای جلوگیری از احتمالات، توصیه می شود که محیط کاری را به گونه ای طراحی کنید، که کارمند در یک محیط آرام و صلح آمیز، بتواند به امور اداری رسیدگی کند. بهترین گزینه برای ایجاد و حفظ خط و مرز اداری استفاده و نصب پارتیشن اداری دوجداره MDF و یا پارتیشن اداری دوجداره شیشه ای است. تقسیم محیط سبب کاهش نویز و سرو صدا خواهد شد.

 

زیباسازی محیط اداری: فضایی روشن و شاد همواره تاثیر مستقیمی بر روحیه و راندمان کاری کارمندان دارد. نصب پارتیشن اداری مغایر با سلیقه کارمند و چاپ برند یا لوگو شرکت یا دفتر اداری بر روی آن به کار و محیط یک مجموعه اداری هویت می بخشد.

 

محل ها و انواع پارتیشن مورد استفاده در ادارات

پارتیشن اداری کف تا سقف

بسیاری از دفاتر معمولا از این پارتیشن اداری ثابت  برای جدا سازی فضای کاری استفاده می کنند. بعضی اوقات، این پارتیشن ها که به عنوان “تمام قد” شناخته می شود، می تواند همچون دیوار دو بخش اداری را از هم تفکیک کند. این دسته تک جداره یا دو جداره می تواند به راحتی نصب، جابه جا یا حذف شود. از مدل کف تا سقف می توان برای تفکیک آشپزخانه اداری از سایر بخش ها، تفکیک دو بخش اداری و … استفاده نمود.

پارتیشن اداری  شیشه ای

از جمله لوکس ترین و جذاب ترین پارتیشن ها می توان به نصب پارتیشن اداری شیشه ای در یک محیط اداری اشاره کرد. این مدل عامل نفوذ و تابش نور خورشید در محیط اداری است. این دسته در صورت استفاده در محل مناسب می توانند عامل تولید ویتامین D باشند. این دسته از پارتیشن های اداری دو جداره از آنجایی که امکان نصب پرده را به مدیران محیط اداری می دهند می توانند گزینه مناسبی به جهت ایجاد اتاق کنفرانس، اتاق مدیریت و … باشند.

پارتیشن-اداری

پارتیشن اداری نیم ارتفاع

پارتیشن اداری نیم ارتفاع اصلی ترین و متداولترین تقسیم کننده اداری است، که امروزه در دفاتر اداری مورد استفاده قرار می گیرد. این مدل باعث پیکربندی محیط اداری می شود. این دسته امکان ایجاد یک اتاقک کوچک که شامل میزکار، رایانه، کشو اداری را به کارکنان محیط اداری خواهد داد. از پارتیشن اداری نیم ارتفاع معمولا برای تقسیم بندی کارکنان اداری استفاده خواهد شد. با نصب پارتیشن در یک محیط اداری می توان فضایی با تفکیک بخش اداری و انبار، جداسازی بخش استراحت با بخش اداری، پوشش دهی فایل های مختلف اداری،  نظم و سازمان دهی کارمندان و اسناد اداری، تفکیک و پوشش دهی سرویس های بهداشتی از هم، ایجاد یک فضا دور از نویز و سروصدا با دمای مطلوب ایجاد کرد.

پارتیشن اداری

چرا نصب پارتیشن اداری ضروری است؟

داشتن یک عملکرد خوب در کار، به تمرکز نیاز دارد. با این حال، تمرکز کردن همیشه کار ساده ای نیست، به خصوص وقتی که منطقه کاری باز است. کار کردن با کسی که در یک میز در حال مکالمه با صدای بلند یا مشغول انجام فعالیت پر سروصدا یا نگران کننده باشد، کار اداری را دشوار می کند. نصب پارتیشن اداری برای کمک به حل مشکلاتی مانند حواس پرتی های خارج از خانه و سرعت بخشیدن به کار، جلوگیری از اعتصاب و عصبانیت البته با ایده های خلاقانه برای فضای داخلی دفتر اداری گزینه مناسبی است.

نقش پارتیشن اداری بر عملکرد کارکنان محیط اداری

بهبود بهره وری کارکنان برای رشد یک تجارت موفق ضروری است. طراحی دفاتر می تواند باعث صعود یا نزول یک تجارت شود. نصب پارتیشن اداری دفتر اداری، و استفاده از انواع مختلف آن روشی انعطاف پذیر و مقرون به صرفه برای افزایش تمرکز کارمندان است.

اینجا 5 دلیل وجود دارد که نشان می دهد نصب پارتیشن اداری باعث افزایش بهره وری کارمندان می شود:

  1. باعث افزایش حریم خصوصی می شوند.
  2. سطح و اختلال در سروصدا را خنثی می کنند.
  3. دسترسی به نور طبیعی را بهبود می بخشد.
  4. جریان دما را تقویت می کند.
  5. خلاقیت محیط اداری را افزایش می دهد.

 

یک کارمند برای ایجاد یک معجزه یا طرح خلاقانه نیاز به تمرکز بالا، حریم خصوصی امن و به دور از استرس، نور کافی، دما مطلوب دارد. با نصب پارتیشن های اداری متنوع با سبک و رنگ های متفاوت می توان بستر یک تجارت سودمند را ایجاد کرد.

پارتیشن اداری

نتیجه گیری

پارتیشن های اداری باید به گونه ای انتخاب شود، که تاثیر مستقیمی بر امنیت، کارایی، زیبایی محیط اداری داشته باشد. پارتیشن ها در صورتی که در جاهای مشخصی نصب شود، می تواند تا حد زیادی عیب های کلی فضای اداری را بپوشاند. شاید گفتن این موضوع افراط است، اما نصب مناسب آن ها سبب رشد و پیشرفت محیط کاری و افزایش انگیزه کارمندان می شود. انتخاب پارتیشن اداری در طرح های متنوع و جذاب سبب کشش و جذب مشتری و انجام تجارت پر سود می شود. نصب آن ها نشان دهنده خلاقیت و جذابیت محیط اداری است.

مطالب مرتبط

مشاوره رایگان جهت نصب پارتیشن

فقط کافیه تماس بگیری

دیوار کوب تمام mdf