نصب پارتیشن اداری در محیط اداری

نصب پارتیشن اداری در محیط اداری

اشتراک گذاری مطلب

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email
5/5 - (8 امتیاز)

ممکن است دفاتر اداری باز و بدون حریم خصوصی مقرون به صرفه تر و گاهی بهتر باشند، اما نصب پارتیشن اداری در برخی قسمت ها نظیر اتاق کنفرانس، محل های قابل قفل، آشپزخانه و … بسیار حائز اهمیت است. نصب پارتیشن اداری فارغ از بحث تفکیک فضا و ایجاد امنیت، سبب پوشش دهی عیب های یک محیط اداری  می شود.

پارتیشن اداری در کلیه جنس ها و اندازه ها وجود دارند، بنابراین می توان با نصب آن ها از کف تا سقف، یک محیط اداری کاملا مستقل ایجاد کرد. از پارتیشن اداری شیشه ای می توان در محیط اداری به منظور استفاده از نور طبیعی و درج آرم شرکت استفاده کرد، که این امکان می تواند تاثیر مثبت و ماندگار تری را در ذهن کارمندان و مشتریان بگذارد. پارتیشن اداری MDF نیز علاوه بر ایجاد یک فضای خصوصی امکان نورپردازی و ایجاد یک دکوراسیون خلاقانه اداری به طراحان دکوراسیون خواهد داد.

پارتیشن اداری جدید

نصب پارتیشن اداری، آزادی خرید یا اجاره فضای اداری با طرح باز و طراحی طرح داخلی را برای رفع نیازهای شرکت و کارمندان فراهم می آورد. همچنین با نصب آن به مراتب آسان تر می توان یک محیط اداری را تغییر داد و یا یک اتاق اداری اضافه کرد. به عنوان مثال، ممکن است مدیر یک محیط اداری کمبود سالن اجتماعات را احساس کند، او می تواند با نصب پارتیشن اداری دوجداره یک سالن اجتماعات جدید اضافه کند، طراح دکوراسیون یک منطقه استراحت را در محیط اداری لازم می داند.

از این رو با نصبش منطقه ای مانند آشپزخانه خصوصی ایجاد می کند تا کارمندان بتوانند در آن محیط با آرامش تبادل ایده داشته باشند. از آنجا که پارتیشن قابل تخریب است، به راحتی می توان در صورت لزوم آن ها را جابه جا، اضافه یا حذف کرد. هم چنین با ایجاد یک چهار دیواری توسط پارتیشن می توان ذهنی فراتر، تمرکز قوی تر را در یک محیط صلح آمیز ایجاد کرد. با این وجود لازمه نصب پارتیشن اداری پیروی از مراحلی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

مراحل نصب پارتیشن اداری در محیط اداری

پاکیزگی و رفع موانع

قبل از نصب پارتیشن اداری باید سطح کار و محل مورد نظر عاری از هر گونه رطوبت، گرد و غبار یا هر عاملی که سبب اختلال در کار می شود، باشد. در صورت وجود عوامل زمینه ساز، خصوصا پارتیشن شیشه ای دچار اختلال خواهد شد. این اختلالات و نقص ها ممکن است بعد از اتصال پارتیشن جلوه دهند، از این رو قبل از هر اقدامی، سطح یا سطوح مورد نظر برای نصب را باید خالی از هر گونه اختلال پیش زمینه ای کنید. بر طرف کردن اختلالی نظیر رطوبت بالا سبب تسهیل کار می شود.

اندازه گیری پارتیشن اداری

اندازه گیری دقیق

پس از برطرف کردن اختلالات ذکر شده، اندازه گیری محیط مد نظر نقش مهمی دارد. اندازه گیری دقیق و صحیح می تواند عامل زشتی یا زیبایی محیط اداری شود. به منظور دقت در اندازه گیری و نصب پارتیشن اداری باید از وسیله اندازه گیری واحد نظیر متر روکش دار PVC یا متر فایبر گلاس استفاده کرد. نکته مهم در امر اندازه محیط اندازه گیری دقیق حتی الامکان یک نفر است.

دستورالعمل و کسب تجربه

می توان با نگاه کردن به طرح های مختلف و نمونه کارهای درون وب سایت نماپارتیشن یا دیگر سایت های موجود و خواندن دیدگاه ها و نظرات مختلف و کسب تجربه مطمئن ترین و نزدیک ترین پارتیشن اداری مغایر با سلیقه خود انتخاب کرد. دستور و کسب تجربه در خصوص نصب پارتیشن اداری سبب کاهش اتلاف وقت و مشاهده طرح های مختلف و … خواهد شد.

انتخاب درست

انتخاب پارتیشن اداری یکی از جذاب ترین و مهیج ترین مراحل نصب پارتیشن اداری است. زیرا در این بخش می توان انواع مختلفی را دید و در باره آن ها نظر داد و در نهایت یکی از آن ها را با توجه به بافت، جنس، قیمت انتخاب کرد. در هنگام انتخاب جهت نصب می توان دستور ایجاد یک کتاب خانه یا قفسه اداری را نیز صادر کرد. انتخاب درست ارتباط نزدیکی با سلیقه و علایق افراد دارد. از این رو انتخاب یک طرح مناسب و خلاقانه می تواند یک محیط اداری جذاب و چشم نواز تر کند.

پارتیشن اداری

ساخت و نصب

پس انتخاب از طرح مورد نظر، که ممکن است پارتیشن اداری دوجداره یا پارتیشن اداری تک جداره باشد، توافقات و شرایط لازم بیان خواهد شد و ساخت آن در مدت زمان معین آغاز می شود. پس از ساخت، مرحله نصب در محیط مورد نظر به کمک پیچ و مهره آغاز خواهد شد. نصب با کمک پیچ و مهره کمک زیادی به ایمن شدن محیط اداری می کند. مونتاژ یا نصب یکی از پیچیده ترین قسمت های کار اجرایی است. گاهی برخی از افراد خود مدعی ساخت و نصب پارتیشن اداری هستند. گرچه این مسئله بسیار وقت گیر است. اما برای ساخت توسط یک شخص، مطالعه زیاد تجهیزات، نیروی دوم، مونتاژ و اتصالات ایمن لازم است.

نصب پارتیشن اداری به این صورت بسیار وقت گیر و پر هزینه است و در نهایت ممکن است با توجه به عدم محاسبات دقیق ساخته شده قابل استفاده نباشد. پس از نصب به منظور اتمام کار پارتیشن بندی حضور یک برق کار به منظور نصب کلید و پریز، نصب خطوط مخابراتی، نصب خطوط رایانه، ایمن کردن محیط از لحاظ سیستم برق و ایجاد روشنایی محیط اداری بسیار حائز اهمیت است.

شست و شو و مرحله نهایی

پس از انجام تمامی مراحل ذکر شده و آگاهی کامل از خطر ابتلا به برق گرفتگی نوبت مرحله شست و شو، پاکسازی و ضد عفونی کردن محیط اداری است. اغلب پارتیشن های اداری قابل شست و شو هستند. معمولا پارتیشن اداری ام دی اف نسبت به مدل آلومینیومی و شیشه ای پاک سازی راحت تری می شود. برای شست و شو نیاز به اتلاف آب و به میزان زیاد نیست. بلکه برای تمیز کردن وجود دستمال نمناک در محیط اداری و در محیط آزمایشگاهی دستمال آغشته به مواد ضد عفونی کننده مانند الکل کفایت می کند. استفاده بیش از حد از آب در شست و شو باعث آسیب دیدگی و تخریب پارتیشن اداری در دراز مدت خواهد شد.

ساخت و نصب پارتیشن اداری

نتیجه گیری

ساخت و نصب راهی آسان برای تقسیم یک فضای بزرگ یا تغییر مسیر ترافیک از طریق یک اتاق بزرگ است و همچنین باعث تفکیک دو فضا مختلف از یک دیگر به منظور حفظ حریم خصوصی در کوتاه ترین زمان است. با استفاده از این روش می توان هزینه به مراتب کمتری به نسبت نصب دیوار سنتی کرد، چه بسا که دیوار های سنتی آلودگی بیشتری خواهند داشت و قابلیت جا به جایی و تغییر دکوراسیون را طراحان داخلی خواهند گرفت.

برای اتصال پارتیشن تقریبا 3 هفته وقت نیاز است و برای ساخت یک دیوار سنتی ماه ها زمان نیاز است، نصب دیوار سنتی اختلال زیادی در روند کاری یک محیط اداری ایجاد می کند و سبب کاهش تمرکز تمامی حاضران یک محیط اداری می شود. گاهی ممکن است ساخت یک دیوار سنتی به حدی آلودگی صوتی ایجاد کند، که باعث مزاحمت افراد پیرامون خارج از محیط اداری شود. امروزه که تمامی اتفاقات پیوند محکمی با سرعت دارد، نصب پارتیشن اداری تنها راه تفکیک فضا، کاهش نویز، زیباسازی محیط و هزاران دلیل شخصی و عمومی است.

مطالب مرتبط

مشاوره رایگان جهت نصب پارتیشن

فقط کافیه تماس بگیری

دیوار کوب تمام mdf