پارتیشن اداری ام دی اف MDF

اشتراک گذاری مطلب

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email
5/5 - (7 امتیاز)

نمونه پارتیشن اداری ام دی اف MDF از جمله مباحث متنوع و پر متقاضی این روزهای نصب پارتیشن اداری است. یکی از آیتم های مهم نصب پارتیشن اداری جلوه و زیبایی جنس پارتیشن، در کنار یک قیمت مقرون به صرفه است. پارتیشن اداری ام دی اف MDF از نمونه پارتیشن های اداری محسوب می شود که تمام مزایا و ویژگی ها را در کنار یک قیمت مناسب دارد. هدف از نوشتن این مقاله آشنایی کلی از ساختار MDF، ویژگی ها و مزایای پارتیشن اداری ام دی اف، مکان های مورد استفاده از پارتیشن اداری MDF و … است. در واقع می توان به جرات گفت شما پس از خواندن این مقاله دید و نگرش کاملا متفاوتی نسبت MDF و پارتیش اداری ام دی اف MDF خواهید داشت.

MDF  چیست؟

MDF  خود به تنهایی مخفف عبارت Medium Density Fibreboard است. به بیان ساده می توان گفت به تخته فیبری که دارای چگالی متوسط است، MDF می گویند. ساخت و تهیه فیبر از جمله فرآورده های چوبی به شمار می رود که قدمت کمی در کشور ما دارد. از فیبر و یا MDF را در گذشته با عنوان محصولات فرعی کاغذ و زوائد کاغذ یاد می شد. اما در سال 1965 در یک کارخانه چوب در ایالت نیویورک اتفاقی افتاد که سبب شد تا این محصول فرعی، صنعت چوب را دچار تغییر و تحول شدید و شگفت انگیزی کند. اساس ترکیبی MDF معمولا از چوب نرمی نظیر چوب درخت کاج است. که در اثر فشار و حرارت بالا در اثر ترکیب با رزین پدید می آید. دما و فشار بالا در ساخت MDF سبب می شود تا این فرآورده چوب تا حد قابل توجهی دارای استحکام و انسجام و یکپارچگی شود. از MDF به علت مقاومت بالا در رطوبت می توان در ساخت کابینت، کمد اداری، میز اداری و انواع پارتیشن اداری استفاده کرد. پارتیشن های اداری MDF به علت قابلیت نصب آسان و هزینه مناسب از جمله مهم ترین نمونه پارتیشن اداری محسوب می شوند.

MDF که خود از فرآورده های چوب محسوب می شود، در چند سال اخیر به علت تنوع و قابلیت انعطاف پذیری خود توانسته و جلوه خاصی به اغلب محیط های اداری و منازل دهد. پدیده نصب پارتیشن اداری ام دی اف MDF از جمله اتفاقات جالبی است که در طی چند دهه اخیر در اغلب محیط های اداری ایجاد شده، و تاثیر شگرفی بر روحیه کارکنان محیط اداری و زیبایی فضای اداری دارد.

پارتیشن اداری MDF در همه جا و همه وقت

بعضی اوقات نیاز به تغییراتی در چیدمان فضای کاری است. تغییرات جزئی و یا اصلاح و نصب پارتیشن اداری می تواند علاوه بر تغییر در یک محیط اداری جلوه و نمای زیبایی به محیط اداری دهد. که این تغییرات علاوه بر تحول در محیط اداری اثر مستقیمی بر نحوه کار پرسنل محیط اداری و یا مراجعه کنندگان به یک محیط اداری را دارد. از این رو، اکثر شرکت ها برای تسهیل چنین تغییراتی در دفتر، ترجیح می دهند به جای دیوار، نصب پارتیشن اداری را انتخاب کنند. پارتیشن اداری به علت ظرافت و نصب آسان خود اولین و درست ترین گزینه به جهت تحول یک فضای اداری است. دفاتر اداری همواره به دنبال دکوراسیون جدید و تغییر و تحول هستند و  می خواهند محصول و دکوراسیون داخلی متفاوت داشته باشند، پارتیشن های شیشه ای یا حتی تابلوهای ساخته شده از جنس پارتیشن اداری MDF یا چوب بهترین گزینه ها به جهت ایجاد یک دکوراسیون متفاوت هستند. این گزینه ها، در کنار معرفی محصول، جلوه تزئینی و زیبایی بیشتری نسبت به سایر پارتیشن های اداری دارند. پارتیشن اداری ام دی اف MDF نسبت به پارتیشن اداری شیشه ای و پارتیشن اداری آلومینیومی دارای مزایا و ویژگی های بسیار شگرفی، نظیر عایق صدا و صوت، عایق گرما، قابلیت حک کردن برند شرکت، تنوع فوق العاده بالا در رنگ و … است. از دیگر ویژگی مزایایی که پارتیشن اداری MDF را از سایر پارتیشن های اداری متمایز می کند. امکان تلفیق هنر منبت کاری یا گره چینی و دیگر هنرهای تزئینی در پارتیشن اداری ام دی اف است. که این امکان می تواند زیبایی یک فضای اداری دوچندان کند.

پارتیشن اداری ام دی اف
پارتیشن اداری ام دی اف

انواع پارتیشن اداری MDF

پارتیشن اداری ام دی اف MDF بر اساس ساختار و نوع خود می تواند در جنبه های مختلف بررسی شود. اما موضوعی که معمولا در امر تفاوت پارتیشن اداری چشمگیر است. بحث مهم پارتیشن اداری تک جداره و پارتیشن اداری دو جداره است. این موضوع سبب شده تا پارتیشن اداری ام دی اف نیز به دو دسته مجزا یعنی پارتیشن اداری تک جداره ام دی اف و پارتیشن اداری دو جداره ام دی اف تقسیم شود.

پارتیشن اداری تک جداره ام دی اف: این دسته از پارتیشن های اداری، قابلیت تفکیک دو فضا را در کمترین زمان همراه با نصب آسان به مدیر یک مجموعه اداری و یا طراح دکوراسیون خواهد داد. معمولا پارتیشن اداری تک جداره ام دی اف را در ارتفاع مختلف به صورت نصفه یا با ارتفاع بالا هم چون یک دیوار طراحی و نصب می کنند. هدف از نصب پارتیشن اداری ام دی اف در یک محیط اداری، تنها تفکیک دو فضا است. به نوعی که سعی می شود از کمترین فضا بیشترین و بالا ترین بازدهی را داشت. پارتیشن اداری تک جداره MDF از جمله پارتیشن های اداری محسوب می شوند که دارای هزینه مناسب و مقرون به صرفه ایی هستند. از موضوعات بسیار مهم در نصب پارتیشن اداری تک جداره MDF که بسیار حائز اهمیت است. می توان به این موضوع اشاره کرد که پارتیشن اداری تک جداره ام دی اف شامل خاصیت هایی نظیر عایق صدا و صوت نیست. و این دسته از پارتیشن های اداری را با عنوان یک تفکیک کننده فضای اداری می شناسند.

پارتیشن اداری دو جداره ام دی اف: وجود و نصب پارتیشن اداری دو جداره ام دی اف MDF لازمه هر اتاق کنفرانسی در یک فضای اداری است. چرا که این دسته از پارتیشن های اداری مجهز به عایق صوت هستند. و تمامی اسرار درون یک جلسه مهم اداری حفظ می کنند. پارتیشن دو جداره ام دی اف قابلیت پوشش تمامی سیم ها کابل های مخابراتی را خواهد داشت و می تواند در صورت استفاده اصولی تا حد قابل توجهی نقص نقشه ایی یک محیط اداری و یا نقص سقف مجموعه اداری را پوشش دهد. از مزایای پارتیشن اداری دو جداره MDF می توان این موضوع اشاره کرد این دسته از پارتیشن های اداری قابلیت ضد لک و ضد خش را دارا هستند.

مزایای پارتیشن اداری MDF

  • هزینه مقرون به صرفه پارتیشن اداری ام دی اف مسبب استفاده مدام این دسته از پارتیشن های اداری
  • سطح صاف مسطح پارتیشن اداری، آماده انجام هر گونه هنر تزئینی یا چاپ برند اداری
  • مقاومت پارتیشن اداری MDF در برابر سرما و گرما
  • انعطاف پذیری بسیار بالای پارتیشن اداری ام دی اف
  • تنوع بسیار بالا در پارتیشن اداری ام دی اف
  • عدم نابودگی جنگل در صورت استفاده از پارتیشن اداری MDF به جهت ساختار و جنس پارتیشن

 

معایب پارتیشن اداری MDF

  • احتمال تورم پارتیشن اداری MDF در صورت وجود آب و رطوبت بسیار بالا
  • مواد شیمیایی مورد استفاده در ساخت پارتیشن اداری MDF خطری بزرگ برای کودکان
  • عدم ترمیم و بازسازی در هنگام ترک و شکستگی در پارتیشن اداری ام دی اف MDF
  • پارتیشن اداری ام دی اف MDF عامل هجوم موریانه درون فضای اداری در صورت عدم استفاده از مواد شیمیایی
  • عدم جا به جایی بیش از 4 بار در پارتیشن اداری ام دی اف MDF

مطالب مرتبط

مشاوره رایگان جهت نصب پارتیشن

فقط کافیه تماس بگیری

دیوار کوب تمام mdf